Arkiv

Skapa och utveckla en en prototyp – designprocessen

En av de viktigaste frågorna som ställs när en ung professionell överväger sin karriär väg, är: ”vad är en prototyp?” Den viktigaste skillnaden mellan en prototyp och en verklig produkt är om det kan marknadsföras. När ett företag beslutar att börja produktionen, hela produktens livscykel kan börja. Eftersom prototypen representerar den första ”mellanlagring” fasen av utvecklingsprocessen, beror dess framgång på många olika faktorer som ligger utanför den här artikelns omfattning. Men många konsumenter är ofta förvirrade av dessa skillnader. Det finns dock vissa starka likheter mellan de två produkterna. När man tittar på en prototyp, kommer tittarna att leta efter någon form av uppenbara tecken. Även om detta ofta är till hjälp för kunderna, detta ger inte en korrekt beskrivning av vad produkten är. Tillverkarna använder mycket specifika ord för att beskriva prototypen när de beskriver den för att ge ett korrekt svar. Många företag i teknikbranschen har insett detta problem och har skapat prototyper för att väcka kunduppmärksamhet. Detta gör dem svårare att förstå som konsument och tillverkaren har varit tvungen att utveckla ett system som möjliggör en tydlig förklaring av vad produkten är. Vid denna punkt, tillverkaren kan sedan lägga till en kort beskrivning och affärsplaner till prototypen som hjälper kunden att förstå produkten.

Utveckling av produkten

Prototyptillverkare erbjuder produkter i ett antal olika kategorier. Vissa är speciellt utformade för små företag, medan andra är utformade för större tillverkande företag. Men de är alla prototyper eftersom ett specifikt mål uppfylls. Varje prototyp har en unik uppsättning funktioner, olika processer och underkategorier. Summan av kardemumman är, begreppet en prototyp är att ge en allmän bild av hur den slutliga produkten kommer att se ut. Demonstrationen är i allmänhet liten skala och kan användas som ett sätt för ett företag att få den allmänna uppfattningen om hur produkten kommer att se ut och vad den kommer att innehålla. En annan funktion som ger en bra idé för en prototyp är möjligheten att delta i en diskussion med en branschproffs som kan vara din representant. Genom denna dialog kan du få insikt i branschens mål och vad som är viktigt för tillverkaren. Vid denna punkt, Du kan börja brainstorma idéer för vad den slutliga produkten kommer att se ut. Denna idé kan vara effektiv eftersom du kan engagera din designer i en första anblick. Nu kan du börja utveckla en lista med specifika begrepp. Även om detta kommer att kräva en hel del brainstorming, är det ett bra sätt att se till att du får rätt koncept och lösningar.

Det finns ett antal olika typer av prototyper som används för marknadsföring. Dessa inkluderar anpassade, modifierade och traditionella. I den här artikeln kommer vi att diskutera den modifierade och traditionella. Anpassade produkter är speciellt utformade för att möta företagets behov. Tillverkaren kommer inte bara att lägga till funktioner som har ”skruvas” i produkten. Det är viktigt att komma ihåg att en anpassad prototyp representerar kundens behov. Modifierade prototyper är de som utvecklades efter att tillverkarens mål uppfylldes. En tillverkare byter ut delar som inte har utformats eller valts ut för användning i den nya prototypen. I många fall kommer detta att omfatta vanliga delar som inte nödvändigtvis anses vanliga.

Designprocessen omfattar även traditionella produkter som för närvarande tillverkas. Dessa kan representera en småskalig kopia av en aktuell produkt, men kommer inte att göras till samma specifikationer. Istället kommer de att representera en ny produkt.

Besök denna webbplats industritorg.se för mer läsning om industritillverkning.